1973 yılı, İstanbul’un ulaşım altyapısında tarihi bir dönüm noktasını temsil ediyor. Bu yıl içinde inşa edilen köprüler, şehrin Avrupa ve Asya kıtalarını birleştiren önemli simgeleri haline gelmiştir. İlk olarak açılan köprü, Boğaziçi'nin üzerindeki geçiş kolaylığı sağlarken, sonrasında yapılan köprü de bu bağlantıyı güçlendirmiştir. Bu iki köprü, sadece İstanbul'un değil, Türkiye'nin de gelişiminde önemli bir rol oynamıştır.
1973 yılında yapılan 1. ve 2. köprüler, Boğaziçi Köprüsü (1. Köprü) ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü (2. Köprü)'dür.
SON YAZILAR