1924 Anayasası, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş döneminde, ulusun ihtiyaçlarına yanıt verecek bir yönetim yapısının oluşturulması amacıyla hazırlandı. Bu anayasa, önceki anayasanın yetersizliklerini gidermenin yanı sıra, modern bir devletin gereksinimlerini karşılamak için çeşitli yenilikler ve ilkelerle donatıldı. Böylece, ülkenin yönetim felsefesi ve hukuki çerçevesi yeniden şekillendi.
1924 Anayasası, 1921 Anayasası'nın yetersiz kalması ve Türkiye Cumhuriyeti'nin yeni yönetim yapısını belirlemek amacıyla kabul edilmiştir.
Bu anayasanın kabul edilmesinin bazı nedenleri:
Hukuk
15 yaşında sigortalı olunur mu?
10 ay hapis cezası girdi çıktı ne demek?
1923'ten beri kaç hükümet ve kaç cumhurbaşkanı var?
10 yıl çalışan istifa ederse tazminat alabilir mi?
1921 Anayasası ve Teşkilatı Esasiye aynı mı?
1 yıl hapis cezası kaç gün yatar?
1 yıl 1 ay 10 gün ceza alan ne zaman çıkar?
15 yıl 3600 gün kıdem tazminatı hangi madde?
12 aylık askerlik ne zaman yürürlüğe girecek?
1848'de Hollanda'da ne oldu?
12 saatlik çalışma kaç gün izin?
17 yaş altı otelde kalmak için izin belgesi nasıl alınır?
+92 ile başlayan numara neden arar?
1 Ocağın resmi tatil olması ne zaman kanunlaştı?
1 TBMM'nin 5 temel ilkesi nedir?
12 ay ve 15 ay askerliğin farkı nedir?
1 park cezası kaç puan?
1 promil alkol ceza sicile işler mi?
18 yaş üzeri ne demek?
+23 ile başlayan numara neden arar?
13 evlilik nedeniyle çıkışta işsizlik maaşı alınır mı?
17 ve 18 yaşında askere gidilir mi?
1 kademe ne zaman verilir?
1 100.000 ölçekli plan ne demek?
13 icraya nasıl ulaşabilirim?
18. madde uygulaması her yerde yapılır mı?
+98 ile başlayan numara neden arar?
1 kan bağı kimlerdir?
1 derece memur kimlerdir?
191 parsel arsa ne demek?
18 yıl ceza alan biri ne kadar yatar?
15 günde kaç gün izin hakkı var?
118'li numaralar neden arar?
16 yaşında evlilik için olağanüstü evlenme yaşı nedir?
17 yaşında tapu alınır mı?
112'ye asılsız ihbarda bulunmanın cezası nedir?
10 gün çalışan SGK'dan yararlanabilir mi?
17 yaş evlilik için veli izni gerekir mi?
1 paket sigara içene ceza kesilir mi?
112'yi aramak zorunlu mu?